BURBERRY - CZYLI Z WOJSKA NA SALONY

Dziś za podstawę elegancji w sezonie przejściowym uważamy trencz. Tak naprawdę bardzo mało osób, zdaje sobie sprawę, jak kiedyś trencz był wykorzystywany. I co tak naprawdę przyczyniło się do jego popularności. Pisząc o trenczu, nie mogę pominąć jednej z najsłynniejszych marek modowych, jaka funkcjonuje do dziś, czyli Burberry London. Mało osób zdaje sobie sprawę, że gdyby nie burberry dzisiaj nie nosilibyśmy trenczy. Wiele osób kojarzy markę burberry, z perfumami, butami, czy słynnymi szalikami w charakterystycznym dla marki kraciasty wzór. Mało osób wie, że pierwszy trencz został uszyty właśnie przez burberry. Dziś marka ta to jeden z najpopularniejszych domów mody, jaki istnieje. A słynny kraciasty wzór znalazł się na liście najczęściej podrabianych znaków towarowych.

 

Początki burberry

 

Mało kto wie, że Marka Burberry zadebiutowała jako producent odzieży przeznaczonej dla wojska. Mianowicie jednymi z pierwszych produktów był właśnie trencze. Pierwszy trencze został wyprodukowany, gdy firma „Burberry s”, czyli obecne burberry wygrała przetarg na uszycie odzieży dla wojska. Wtedy założyciel marki opracował specjalny rodzaj tkaniny zwany gabardyną.
Gabardyna to materiał nieprzemakalny o diagonalnym splocie. Pierwotnie, materiał ten był wykonywany z wełny. Dziś materiał ten tworzy się głównie z bawełny i włókien syntetycznych. Wynalazcą gabardyny był właśnie Thomas Burberry. Z tego materiału tworzono ówczesne płaszcze. Materiał ten jest tak niezawodny, że wykonane z niego namioty sprawdzały się w warunkach biegun południowego. Nazwa trencz pochodzi z angielskiego słowa „trench”, czyli okop. Trencz, który został wyprodukowany dla wojska, powstał przed I wojną światową. I miał służyć żołnierzom w zimniejsze dni. Pierwszy płaszcz burberry nosił nazwę „Tielocken”. I był to poprzednik płaszcza zaakceptowanego przez brytyjskie wojsko. Który to potem przerodził się w trencz, jaki znamy do dziś.

 

367px BurberryAdvertisement1908

 

W 1879 roku splot tkanin potrzeby do produkcji trenczy został opatentowany przez Thomasa Burberry. Patent ten obowiązuje do dziś. I marka ta jest jedyną z marek, która może wykorzystywać ten splot. Dlatego też płaszcze burberry są tak lubiane.

 

Pierwszy butik

 

W 1891 roku na jednej z londyńskich ulic mianowicie Haymarket 30, na Londyńskim West Endzie. Burberry otworzył swój pierwszy butik. Który to ówcześnie nosił nazwę „Burberry & Sons”. I to właśnie tam powstał pierwszy trencz. Jeżeli chcielibyście, zobaczyć tę ulicę na żywo. I przy okazji dokonać zakupów w burberry. To zachęcam was do pogodzenia przyjemnego z pożytecznym. I skorzystanie z warsztatów językowych w Londynie. Jakie oferuje firma Atas. Która to organizuje wyjazdy językowe do Londynu. Dla osób 13 do 18 lat. Taka przyjemna wycieczka i oraz podszlifowanie swojego angielskiego i przy okazji  dobre zakupy. To naprawde świetny pomysł na weekend. Więcej informacji oraz ciekawe oferty znajdziecie na stronie marki. (link do strony firmy Atas ).

 

427422 10150706366991425 1493211682 n

 

Dzisiaj butiki marki znajdują się na całym świecie. Kilka z nich znajduje się również w Polsce. Jeden w Warszawie na Placu Trzech Krzyży. Kolejny zaś znajduje się w Poznaniu, na Placu Wolności. Oraz od 2010 roku butik Burberry. Znajduje się również w Katowicach w galerii Silesia city center.

 

 

Jak marka stała się popularna.

 

Po II wojnie światowej trencz został upowszechniony do noszenia na co dzień zarówno dla pań, jak i dla panów. Do popularyzacji tracza w okresie latach 40 przyczyniło się między innymi Hollywood. Trencze burberry brały udział wielu Hollywoodzkich produkcjach. Między innymi słynnej „Casablance” gdzie jeden z głównych bohaterów Richard grany przez Humphrey Bogart. Nosił właśnie trencz marki burberry. W latach 60 trencze wzięły udział w słynnej Hollywoodzkiej produkcji „Śniadanie u Tiffany’ego”. Gdzie płaszcze marki Burberry nosiła między innymi Audrey Hepburn oraz George Peppard. Płaszcze burberry zagrały również w „Różowej Panterze” reżyserii B. Edwardsa.

 

do bruberry

 

Do popularności marki, przyczyniła się również rodzina królewska. W 1955 roku Elżbieta II nadała marce prawo do korzystania z tak zwanej „Royal Warrant”, Czyli prestiżowej „Gwarancji Królewskiej”. Którą posiadają tylko nieliczne maki brytyjskiego pochodzenia. Przywilej ten może otrzymać marka, szczycąca się produktami najwyższej jakości. Oraz takich, z których to korzysta sama rodzina królewska. Podobno niezawodność marki docenił sam Król Edward VII. Który to ponoć, gdy prosił on kamerdynera o płaszcz, powiedział „Przynieś mi moje Burberry”

 

Burberry dziś

 

Kiedy słynną kratę „Haymarket Check”. Zaczęła być promowana przez Danniella Westbrooka. Gwiazdę oper mydlanych, która to była pozbawiona gustu i stylu. Słynna krata zaczęła być uważana za synonim kiczu i tandety. Markę do kryzysu, przyczyniło również częste podrabianie charakterystycznego dla marki wzoru. Burberry zaczęło się kojarzyć z Bazarami oraz lokalnymi targami, na których to były sprzedawanie podróbki. Co gorsza, marka miała coraz więcej problemów z odzyskaniem wizerunku marki luksusowe. Ponieważ podrabianie produktów stało się tak popularne, że walka z nimi była bitwa nie do wygrania. Prestiżowa brytyjska marka straciła w tym czasie również miejsce w najlepszych domach mody takich jak Harrods czy Selfridges. Ponieważ zrezygnowały one ze współpracy z marką.

 

l Imv3bNAgHqWOFlPH

 


Dopiero w 2006 roku Rose Marie Bravo postanowiła odświeżyć wizerunek marki. W burberry pojawił się również nowy dyrektor generalny, którym była Angela Ahrendts. Postanowiła ona odejść od wizerunku słynnej kraty. I wprowadzić do marki nowe materiały. Oraz rozpocząć współprace ze słynnymi gwiazdami kina oraz ówcześnie znanymi modelkami. Marka powróciła na salony, kiedy to stanowisko dyrektora kreatywnego zajął Chistopher Bailey. Który to odwrócił stylistykę marki. I burberry stało się takim, jakie znamy do dziś. A słynne logo przedstawiające jeźdźca na koniu, znów stało się synonimem luksusu.

 

burberry

 

Mam nadzieję, że artykuł przypadnie wam do gustu. Postarałem się streścić całą najważniejszą wiedzę na temat marki. Zapraszam was również na mój newsletter. Gdzie znajdziecie więcej o stylu i modzie. A także wiele ciekawych ofert. Zapraszam was również na mojego instagrama, na którym znajdziecie obiecane wcześniej stylizacje. Serdecznie pozdrawiam.

 

 

 

Pan.Anonim